zondag 15 mei 2011

Zondag 15 mei 2011

Vandaag meer energie om weer te schrijven. Gisteren eenvoudig te moe en eigenlijk ook geen zin. Bovendien het songfestival was op tv. How low can you go? Het was natuurlijk bedroevend en liever was ik veel leukere dingen gaan doen. Maar ja ...

Vandaag dus goeie dag gehad. Vanmorgen koffie met Sjaak, daarna onverwacht bezoek van Wies en Taco met prachtige tuinplant. Echt fijn hen weer te zien en ... mijn avondeten voor donderdag is ook weer rond (dank je wel Wies xx), en toen kwam Marja. Goed haar weer te zien en bij te praten. Er valt genoeg te praten, te lachen en te huilen. Dag voor dag betekent eigenlijk in een soort continu hier-en nu verblijven. Bijzonder om mezelf gewaar te zijn, van hetgeen ik voel. Van wat ik zou willen. En hoe betrekkelijk makkelijk het me afgaat dit kenbaar te maken. En wat bijzonder om te ervaren dat er mensen zijn die me hierin willen kennen. Gelukkig. En tenslotte kwam Frans, vers uit Mallorca! Mijn koelkast staat voel met slagroom-vla en roomyoghurt. Tis gek, ik had niet gedacht dat ooit te zullen zeggen, maar de room komt mijn neus uit (Frans had wel erg lekker gekookt hoor).

Merk dat het beter gaat omdat ik de muren om me heen zat word. Zou wel naar het strand willen maar weiger in een rolstoel te zitten en de strandopgang is te lang (nu nog). Nu lijkt het te gaan lukken dat ik compleet met auto het strand word opgereden. Heb ik altijd al gewild. In de buurt van een leuke strandtent, dat ook. Geweldig toch! Wil van de week ook naar de bioscoop, en naar de kroeg is ook niet verkeerd. Ik houd jullie op de hoogte (misschien heb ik vervoer nodig ... ;-) ... )

Ook dit weekend weer verwend met planten, bloemen en kaarten. Zelfs van mensen die ik anders niet spreek. En alle lieve berichtjes! Dank jullie wel allemaal. Ik was van plan een langer stuk te schrijven, maar ik val in herhaling; ik laat het dus hierbij. Morgen weer, tot dan!

Liefs Anja

4 opmerkingen:

  1. lieve Anja

    Wat fijn dat ik nu zo naar je kan schrijven.
    Ik heb je stukjes gelezen. Nu maar hopen dat je gauw behandeld kan worden en dat het de tumoren tot rust\stilstand brengt. Ik bewonder de manier waarop je omgaat met je ziekte, over de manier hoe je erover schrijft. Het is zo moeilijk voor te stellen voor een ander wat zo`n ziekte met je doet. Je leert jezelf zo kennen en je krijgt zo`n kracht!!
    Wat fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt die je helpen. Als je een keer iemand nodig hebt om voor je te koken, bij je te zijn, mee te nemen naar de bioscoop, naar het strand, op terras, ken je me altijd mailen of bellen of aan Sjaak doorgeven hoor.
    Nou lieve Anja
    Heel veel sterkte en kracht, toch ook mooie momenten samen met de mensen die van je houden.

    Een dikke kus
    Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee lieve Anja,

    Fijn om te zien dat je zelf deze berichten schrijft, en dat het ietsje beter gaat! Was vast gezellig met papa en mama! Ik sluit me helemaal aan bij wat Trudie hierboven zegt, echt heel knap hoe open je bent over hoe je je voelt en hoe het gaat. Het is moeilijk om voor te stellen wat een enorme veranderingen je allemaal doormaakt nu, en daarom is het fijn om op deze manier toch op de hoogte te zijn van hoe het met je gaat.

    Ik wens je heel veel liefs en sterkte, en ik hoop dat het gauw weer beter weer wordt want dan kun je lekker in de tuin zitten in het zonnetje :-)

    Dikke knuffel ook voor Roel!

    Liefs, Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Anja, ben blij te horen dat je steeds naar meer uitjes kan verlangen, dat je je steeds beter voelt en de mensen om je heen zo hun best voor je doen want dat verdien je ook!!! Ik heb geen reactie kunnen schrijven op de blog over "het gesprek", want was en ben er, ondanks dat ik wel weet hoe de stand van zaken is, toch erg verdrietig over :(... Ik hoop dat de behandeling je zal brengen wat je mag verwachten en fhopen en dat we nog lang van je mogen genieten... Morgen weer werken, het regent op dit moment crises dus de dagen zijn hectisch en ietwat chaotisch wat wel bij me past, what's new... hahaaa... Ik mis je, voel me soms net een verdwaald kuikentje... Hoop je gauw te zien, liefs samiaaaaaa ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anjaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

    Ik loop niets vermoedend de rechtbank binnen en schrik van een ietwat bekend voorkomend gezicht.... Ja, hoor Bram Moskofiets! Ha ha, cool kijken... Dit kon ik je toch ff niet onthouden want aan wie denk je met dit soort dingen???? Wat zou hem hier brengen he? En wat heeft de man een grote gulp in zijn pantalon!!! Ha ha!!

    Heb je nog van Maxima kunnen genieten? Vast wel en wat lijkt ze toch akelig perfect!

    Liefs en een fijne dag!

    Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen