donderdag 26 mei 2011

Donderdag 26 mei 2011 (2)

En zoals beloofd, een aanvulling op vanmorgen.

Vandaag naar ziekenhuis geweest. Gesprekken, informatie, onderzoek etc. Ben ‘goed’ bevonden en de chemo start volgende week dinsdag. Maandag eerst nog een voorbereidend gesprek, nog meer uitleg en informatie. Een hele rits bijwerkingen kunnen voorkomen maar hoeft niet. Misselijk kan, overgevoeligheid voor temperatuurverschillen (met name koude) en een heel boekwerk mee waarin nog meer mogelijke bijwerkingen beschreven. Lees ik andere keer wel. Kan niet anders zeggen dat ik blij ben met de oncoloog (die ene, die er zo apart uitziet). Heeft alle tijd, goede uitleg, niet te empathisch / niet te afstandelijk. Zo ook de verpleegkundigen van ik weet niet welke afdeling ik vandaag weer allemaal gehad heb. Ben dus uit ‘wachtkamer’, gelukkig. En de rest zie ik wel. Na afloop nog koffie met Sabrina en Samia (en Marjolein natuurlijk, die de hele middag bij me was xx) bij Koekenbier. Wel emotioneel om hen te zien. Maar ook heel fijn. En ook gewoon heel gezellig. En Samia beloofde echt Marokkaans te komen koken bij mij thuis. Voor mij en andere gasten (ja Mar en Sabrien, komen jullie ook?). Nu ga ik aan de bami. Gemaakt door de moeder van John; het ruikt heel lekker en ik moet zeggen; ik heb reuze honger.
Tot volgende keer!  xx Anja

4 opmerkingen:

  1. Hallo Anja,
    Jee wat spannend. Wat goed dat je 'goed'bent bevonden! En ook spannend! Je hebt inmiddels wel een hele delegatie hulpkokken (of hulpkoks??)in huis lees ik, heerlijk zeg! Marokkaans, koken a la Marjolein en de moeder van John! Als je nog een indische rijsttafel wil, of zelfgebakken kinderkoekjes, kom ik naar je toe hoor!
    Heel veel succes dinsdag, ik zal aan je denken

    Liefs Krista

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste chemo. Ik zal aan je denken vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen