dinsdag 10 mei 2011

Dinsdag 10 mei 2011

Eindelijk thuis! Wat is dat fijn!

Rob en Els, de buren, hebben de tuin van Anja prachtig verzorgd. Dat geeft een welkom - thuis – gevoel. Boeketten bloemen in huis van de buren en van vrienden van Roel.

Anja heeft in de tuin gezeten en gelegen met Marjolein of Sjaak in de buurt, af en toe wat gescharreld om vervolgens weer even te gaan liggen. Mensen uit de buurt kwamen een kaart en een plant aan de voordeur afgeven. Een lief gebaar.

Anja heeft vandaag kennis gemaakt met de wijkverpleegkundige. De zorg is vandaag thuis direct van start gegaan. Het is vanuit het ziekenhuis goed geregeld.

Het is heerlijk om van het ziekenhuisregime af te zijn want zoals velen weten houdt Anja niet van regels en protocollen (en dat is zacht uitgedrukt!). Roel heeft Anja verwend met het koken van avondeten.

Anja is dus nu thuis. Hoera! Net als in de eerste week van de ziekenhuisopname slapen vrienden om toerbeurt bij Anja zodat zij de eerste nachten niet alleen hoeft te zijn.

Verder blijft Anja vasthouden aan haar motto: 'Stap voor stap en dag voor dag'.

4 opmerkingen:

  1. Dat klinkt goed zeg, een warm welkom, fijn. Ik heb een hectische klusdag overleefd, we zijn een zoldertje aan het maken, er waren teveel mannen over de vloer. Mijn koppige vent, m'n cynische vader, m'n overzelfverzekerde schoonvader en een drammerige peuterpuberzoon maakte van mijn tweede vakantiedag een topdag. Ik had je graag in geuren en kleuren en met gebaren willen vertellen hoe dat ging, op papier (blog) (of zoals Marjolein zegt: bullogggg') komt dat toch niet over. Maar aangezien al deze heren afzonderlijk weleens besproken zijn tijdens onze lunch, kun je je bij de combinatie van deze olijke vier wel iets voorstellen. Ik praat teveel. Fijn dat je thuis bent en een hele goede nacht toegewenst in je eigen bed. Dikke klapzoen, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi An,
    Wat mooi dat je een welkom thuis gevoel hebt ervaren. Wat zal het fijn geweest zijn dat het ziekenhuis eten verwangen is door een door Roel bereide maaltijd. Misschien slaap je al en zo niet dan wens ik je welterusten en sweet dreams. Dikke kus Moon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Anja, heb, zoals bijna elke werkdag op kantoor, als eerste op de blog ingelogd om hopelijk te kunnen lezen dat je het fijn vindt dat je weer thuis bent... En jaaaa, het stond er! Ik ben heel blij voor je dat je thuis bent maar besef me ook dat het, vooral de eerste tijd, weer even wennen is... Afgelopen nacht had Anissa weer eens koorts dus het was weer een nachtelijke feestje waardoor ik wakker heb gelegen... Heb veel aan je gedacht... Hoe zou je je voelen? Is ze nu alleen? Of je beneden op de bank sliep of in je eigen bed? Heb wel aan duizend dingen gedacht... Hoop dat je toch blij bent dat je weer thuis bent... En hopelijk tot gauw! Liefs Sam 't kuikentje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lievve anja je gelooft niet waar ik sta. Vor de rechtbank en ga zo naar w
    een zitting van jouw lievelings client. ...Nicky. Ik zal jouw warme gevoelens naar dat jong van jou in mijn gedachte houden en niet te streng voor hemm zijn. Dikke kus geniet maar lekker van je eigen tuintje xxxChanitah

    BeantwoordenVerwijderen