woensdag 4 mei 2011

Woensdag 4 mei 2011

Gisteren is er een overleg geweest tussen alle betrokken artsen. Anja had begrepen daar vandaag uitslag over te krijgen en een behandelvoorstel. Ze heeft er een slapeloze nacht van gehad en heeft veel gehuild.
Vandaag bleek het gesprek met de zaalarts te zijn en niet met de oncoloog. Het enige wat de zaalarts gemeld heeft is dat op grond van de resultaten van de kweek de vermoedens bevestigd zijn: er is sprake van kwaadaardige darmkanker met uitzaaiingen. De longen en de borst zijn schoon. Binnen nu en twee weken vindt er een gesprek met de oncoloog plaats over de behandelmogelijkheden.
Het was echt een anticlimax voor Anja. En voor John en Marjolein die bij het gesprek aanwezig waren.

Na het gesprek met de arts zijn Anja, Marjolein en John naar het restaurant van het ziekenhuis getogen om daar de lunch te gebruiken. En om mensen te kijken. Volgens Anja viel er veel te zien ...

Ondertussen zijn alle infusen eruit en is Anja "paalvrij", zoals ze het zelf uitdrukt.
Anja wil graag dat haar haar geknipt wordt, maar naar de kapper gaan zit er nog niet in. En zoals bekend, is er maar één echte kapster die geschikt is om Anja's haar te knippen. John gaat nu morgen al zijn charmes in de strijd gooien om deze enig ware kapster te overreden naar het ziekenhuis te komen om Anja's haar te knippen (met toestemming van de verpleging!). Een tweede optie is bij John thuis. John: zet hem op en veel succes!!!

5 opmerkingen:

  1. Gadverdamme wat een tegenvaller! Ik leef met je mee.
    Succes John bij de kapper, dat lukt je vast.
    Liefs, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het afgelopen week met Sabrina nog over je kapster gehad, dat ze naar Heiloo verhuist is, dat je afspraak de laatste keer niet is doorgegaan en het wel hoog tijd werd, maar ja, we niet konden weten of dat nu wel mogelijk was... Ik ben blij dat John nu zijn best gaat doen, GO JOHN!!! Vervelend dat het ziekenhuis je vandaag heeft teleurgesteld. Ik hoop dat er snel uitsluitsel komt... Morgen heb ik die grootse Marokkaanse bruiloft van mijn neefje waar jij en Marjolein (die waarschijnlijk van niets weet!) misschien mee naartoe zouden gaan... Jammer dat dit nu niet kan... Ik besef me hoe open je voor andere dingen staat, altijd geinteresseerd bent in anderen, dat je de laatste keer bij de talkshow was van Vrouwendag, ook om mij te steunen, dat je me ooit speciaal een bloemetje hebt gegeven toen ik afstudeerde, dat ik toen dankzij jou besefte wat ik eigenlijk had bereikt en dat ik me hierdoor een beetje speciaal voelde en trots kon zijn op mezelf... Ik herinner me zoveel dingen waarbij je eigenlijk altijd klaar staat voor andere mensen, altijd betrokken bent en je er voor inzet en vaak ook effies heengaat... Wat fijn dat je er bent Anja en wat ben je toch een lief mens... Slaap lekker... Liefs Samiaaaa!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Rot zeg! Wel fijn dat je gisteren even naar buiten mocht en kon! In het kader van schrijfontwijkend gedrag (ben met de laatste loodjes van een opdracht bezig) check ik regelmatig je website. Het nieuws over jou is op het werk ingeslagen als een bom. Door je blog en door je foto's lijk je een stukje dichterbij. Weet dat er aan je gedacht wordt.
    heel veel sterkte gewenst
    ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi lieve Anja!

    Wat fijn om je weer in kleding te zien en heerlijk dat je even buiten bent geweest! Even een andere omgeving moet je goed doen. Ik lees dat je paalvrij bent en dat je je lunch in het restaurant hebt genuttigd!!!! Dat lijken me goede berichten. Fijn om te lezen en horen dat je wat aansterkt.

    Wat onzettend naar dat je zo lang moet wachten op de onderzoeksuitslagen en een plan de campagne. Zou me kunnen voorstellen dat je die zaalarts wel wat kon doen (die komt toch alleen maar vertellen wat je al weet...)Wel goed nieuws dat je longen schoon zijn.

    En ja, Samia schreef het al. Anja, wij maakten ons zorgen om je kapsel! Je bent al veel te lang niet naar de kapper geweest. Na al die moeite die jij hebt gedaan om steeds door deze kapper geknipt te worden, zou je denken dat er nu voor moeite voor jou kan worden gedaan!!! Ik ben benieuwd....

    Anja, ik hoop dat je een klein beetje kunt genieten van het mooie weer.

    Veel liefs Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi An,

    ik kijk steeds als ik uit de trein stap, of jij dan dat ook net doet... weet je nog die keer dat we naast elkaar in het portaal stonden, en pas na het uitstappen elkaar echt zagen.... bizar.

    Tja, dat ziekenhuis-eten, kan me de kleuren en smaken helemaal voorstellen. Lunchen beneden is veel lekkerder, en mensen kijken kun je daar heel goed.
    Ik zat met Alfons altijd te wachten op de taxi, en te genieten van een slaatje, en de voorbijgangers.
    Zet 'm op.
    Aug.

    BeantwoordenVerwijderen