zaterdag 21 mei 2011

Zaterdag 21 mei 2011

Hi there

Heeft even geduurd, het vervolg mijn mijn weblog; ik kreeg al bezorgde smsjes. Of het wel goed ging, ik niet te ziek was etc. Maar nee, ik had het gewoon te druk! Het is bij mij nog steeds alles of niets; dus ik ren (ok, ik loop nu) van hier naar daar en daarna stort ik in. En nu ik bedenk wat ik allemaal gedaan heb, is het niet eens alleen maar actie die ik echt ondernomen heb. Maar de plannen gieren weer door mijn hoofd (strand, bios, stad, vrienden etc.) en daar kan een mens het ook druk van hebben. En de aanloop van veel vrienden / vriendinnen. Waar ik overigens van geniet.

Ik ben in ieder geval al naar de markt geweest afgelopen donderdag. Met mijn autootje, vond parkeerplaats praktisch naast de markt. Dat was de voorzienigheid. Mooi weer en alle kraampjes die ik ken, waren d’r. Ook gek, dat soort alledaagse dingen ondernemen. Heb af en toe gevoel dat ik in verkeerde film ben gestapt. Alles is nog zoals het was, alleen ik ben anders. Maar niemand ziet ‘het’ aan me, dus ik krijg geen voorrang bij de groentekraam. En ik kan me als vanouds ergeren aan mevrouwen die maar niet kunnen beslissen wat ze hebben willen, en gaan praten (vooral mevrouwen) midden op het ‘gangpad’. Ik had graag nog een terrasje meegepikt maar er kwam een meneer voor mijn verwarmingsketel tussen 12.00u en 17.00u. En meestal komen die pas om half 5 maar het risico wilde ik niet nemen (hij kwam al om half 1). Dat ‘irritatie-gevoel’ wanneer anderen minder snel denken / doen / begrijpen wat ik denk /doe / wil, was ik een tijdje kwijt. Ik was echt in een hele begripvolle, flexibele en tolerante staat beland. Jullie hadden me graag willen ontmoeten ... ;-) ... Daar komen wat scheuren in. Ongeduld glipt er weer doorheen..

En ik ben aangekomen (een hele kilo maar het begin is er). Ben weer op mijn gewone eten overgegaan, dat room en vet is echt niet lekker. Alleen chips dan, samen met een wijntje; da’s echt wèl lekker. En nog steeds word ik iedere avond verwend door een huiskok. Tegenwoordig word ik zelfs af en toe opgehaald; dan eet ik ergens anders en word daarna weer thuisbezorgd. Echt fijn om uit mijn huis te zijn, andere muren, andere omgeving. Of ik krijg een pannetje soep mee...

Gisteren heb ik als de Queen of Sheba hele dag bij Marjolein in de tuin gelegen. Boekjes (Mar leest de ‘Prive' ... :-0 ..., en ook nog ander leesvoer maar dat mag ik hier niet schrijven) gelezen, lunchen, taartjes etc. En uitzicht over de weilanden (Mar woont op stand). De lepelaars waren er niet, en de familie Zwaan was ook een dagje uit. De pulletjes van de meerkoetjes waren allemaal opgegeten (door een snoek denken we).  Veel gekletst, dat kunnen wij heel goed. Heerlijk was het.

En mijn vaste columniste uit Amsterdam (Marieke) verwent mij a la Sylvia Witteman, dagelijks op een kijkje in haar apenland. Eigenlijk nog leuker dan Sylvia maar niet altijd geschikt voor publicatie, ha ha. Het is jammer, jullie missen echt wat.

Gisteravond voor 't eerst naar bios. Gooische vrouwen. Kan niet anders zeggen dat 't hilarische film was. Ik kan niet laten te bedenken hoe grappig het is om zo’n soort film te maken. Eigenlijk had ik zelf mee willen doen. Niet dat ik zo uitblink in mijn acteerkunsten (ja, ik weet het; ik ben na mijn onvergetelijke debuut nooit weer gevraagd door Ozos) maar het is natuurlijk wel erg leuk. De borrel thuis maar genomen.

Mijn volgende doel is volgende week uit eten ergens op het strand. En naar de markt. En fietsen. En Evean bellen dat ze de rolstoel moeten komen ophalen.
Maandag komt er een mevrouw mijn huis schoon maken! Echt fijn. Ik heb vandaag geoefend in mijn bed verschonen; dat lukte maar nu moet ik het bezuren. Blijft toch moeilijk om een balans te vinden ik wat ik kan en wat ik wil. De tuin gaat nog niet, maar op dit moment is Sjaak de boel aan te maaien. Ruikt lekker dat vers gemaaide gras.

Ik ga zo rusten, want wil nog (zelf) boodschappen doen. Het is heel mooi weer dus misschien lukt het strand vandaag wel, of in ieder geval een terrasje. Misschien moet ik alle plannen weer bijstellen maar ach ... zonder voorpret mis ik nog meer.

Iedereen bedankt voor alle kaarten en brieven. Foto’s van een leuke maar stoute hond, bloemen, lieve brieven / kaarten / mensen die kaarsjes voor me branden (waar ik heel erg in geloof). Ik wil vandaag ook nog terugschrijven (in ieder geval Saaaabriena) maar misschien wordt het wel morgen. Wanhoop niet, ik ben er mee bezig (en ik lees alles!!).

Liefs en tot gauw, Anja

8 opmerkingen:

  1. Hallo Anja

    Goed te horen dat je zo druk bent. Ook mooi een kilo aangekomen.
    Fijn dat je je auto weer hebt. Kan je gaan wanneer je wilt.
    groetjes
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om dit bericht te lezen, heerljk om Anjaaaaaaaaa weer te horen zonder dat ik je echt hoor... Ik mis je! Liefs samiaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... ps: dikke kus van mijn meiden, ik vertel ze vaak over je... Vandaag was hun eerste echte bitchfight, met bloedlip en bloedneuzen...ik denk alleen, begint dat nu al??? maar ik geniet! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Anja,
    Ga een tweede poging doen tot verzenden.
    Toen Sjaak me enkele weken geleden op zondag belde, dacht ik; Goh wat leuk ; die wil even langskomen of een afspraak maken om te keezen
    maar als je even later de werkelijke reden hoort,weet je even niet wat je moet zeggen.
    Misschien is dat ook het enige wat past.
    Lieve Anja, we denken veel aan je en hopen dat je met de steun van je omgeving dit alles kan dragen.
    Als je het leuk vindt, willen we een keer langskomen. We horen van sjaak wel wanneer het uitkomt.
    sterkte
    groeten en een dikke pakkerd
    josé en eugène

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anja,
    Wat fijn dat je weer wat meer naar buiten kunt gaan. Het is niets erger dan dat de muren op een gegeven moment op je afkomen. Je gaat dat namelijk alles zien en vind dat er dan weer behangen moet worden of dat er weer een ander kleurtje op de muren moet komen. Dat is allemaal wel zo saai en kan je beter op het strand doorbrengen. Als je naar een strand tent wil dan is de eerste strandopgang in Callantsoog handig want daar kan je met de auto omhoog. (weet niet of het mag) De strandtent heeft volgens mij Woest en is heel mooi geworden. Het strand is dan ook heel dicht bij.
    Wat is Gooise vrouwen toch een leuke film he ik heb hem woensdag net gezien vond hem erg hilarisch. Heel erg van genoten met een paar collega's. We hebben eerst bij de gouden engel gegeten wat heerlijk was. Volgens Ronald kan je met de auto ook in Petten bij het strand komen. Nou ik hoop dat het gaat lukken en dat je lekker op het strand kan zitten en de heerlijke zeelucht kan ruiken.
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Anja
    Je laatste verslag geeft aan dat je de fijne momenten van het leven pakt,wel vermoeiend, maar met tussendoor uitrusten gaat dat, zoals je verteld goed.
    Ik kan morgen helaas niet voor je koken met Sjaak. Ik vind het heel jammer, maar mijn keel is nog niet over, en een griepje kun je momenteel niet gebruiken. Dat risico neem ik liever niet. Ik heb met Sjaak afgesproken, dat ik volgende week dinsdag kom koken, dan is hij ook vrij.
    Je stukjes vind ik prachtig en vol humor.Een nieuw ontdekt talent!!Het is fijn om je te blijven volgen zo.
    Anja, tot volgende week.

    Een dikke kus van mij

    Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Anja,

    Wat heb jij een mooi systeem tot jouw beschikking met deze blog. Dan nu ook van mij een duit in dit blog-zakje. Het is voor mij echter de eerste keer dat ik op een dergelijke manier met iemand communiceer. Een beetje wennen is het dus wel. Eerlijkheidshalve moet ik je zeggen, het is nu mijn tweede keer, .... vorige week probeerde ik ook een reactie naar jou te schrijven. Maar die poging is jammerlijk mislukt, zo bleek mij nu. Volhouders winnen, zegt men wel eens. Dus vrolijk op voor een tweede poging.

    Ik ben erg onder de indruk van alles wat er op deze blog geschreven wordt en te zien is. Wat goed om te lezen dat men een behandeling gaat opstarten om de ziekte te doen remmen en te stoppen. Eerst aankomen is het doktersdevies. Ik lees dat je daar al flink druk mee bent. Geweldig om te lezen dat de eerste kilo al weer terug is. Knap hoor! Zeker als het je niet goed smaakt. Met een stel prima koks in jouw omgeving, ik geloof dat jij daar weinig over te klagen hebt, moet de tweede kilo dan toch zeker ook snel gaan lukken. Je schreef dat de warme maaltijd je het beste smaakt. Twee keer warm eten moet toch kunnen. Anja, ik wens je toe dat je snel op sterkte bent. Ik ga je volgen op je blog.

    Hartelijke groeten, Peter Kempenaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liesbeth Schneiders24 mei 2011 om 00:32

    Hoi Anja, het is duidelijk dat je wat 'uithuisiger' bent..;-) (of uithuiziger?) want er zitten veel dagen tussen je blogstukjes en ik ben een trouwe volger van je blog...Dus ik kijk iedere ochtend eerst op je blog voordat ik op de arbeid overga ;-)
    Loop je de eerste kilo er nou niet meteen af op het strand,in de stad of supermarkt?! Anders moet je gaan compenseren met chocoladerepen in je tas (liefst met nootjes), cholademelk met slagroom, broodjes kroket/hamburger, patatjes, et cetera en dat is zo vermoeidend ;-)
    Lieve Anja, ik hoop dat je tweede kilo er deze week aankomt en dat je ervan geniet!
    Groetjes en liefs,
    Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anja leuk dat je weer een vervolg hebt geschreven toevallig vandaag Marjolien gesproken en gevraagd of je blog nog bestond omdat ik steeds de dinsdag zag en ik dan gelijk twijfel of er iets met mijn computer niet in orde is. Zo zie je heeft iedereen zijn (bijzondere) reacties wanneer je even blog pauze neemt. Marjolein gaf aan dat je zaterdag weer en blog had geschreven en dat klopt dus.
    Blijft toch fijn en leuk je zo te kunnen volgen en ook de reacties van andere te lezen.
    Liefs Frans

    BeantwoordenVerwijderen