woensdag 3 augustus 2011

Woensdag 3 augustus 2011

Dag allemaal,

Vast eerder dan jullie verwachtten een bericht. Afgelopen week heb ik hoofdzakelijk in bed of op de bank doorgebracht. Ik voelde me totaal uitgeput. Vandaag gaat het iets beter. Gisteravond met Sjaak in de auto naar het strand gereden en daar wat gedronken. Zowaar ook een ienie minie wandeling gemaakt. Ik ben nog aan het nagenieten. Het was zo fijn om weer buiten te zijn! Misschien ligt het aan de goede zorgen en tips van mijn buurvrouw (ik drink bosbessensap en eet bananen), of de kookploeg die per dag verschilt maar lekkere maaltijden voor mij koken, maar vandaag voel ik iets meer energie. Ik kan weer denken over dingen die leuk zijn om te doen, dat is een tijdje weggeweest.

Het is niet alleen kommer en kwel geweest de afgelopen periode. Ik had ook heel leuke ervaringen. Een maand geleden, 9 juli, had ik alle mensen uitgenodigd die er de afgelopen maanden zo voor mij zijn geweest. In de tuin van Marjolein en Jacco, die heel veel groter is dan die van mij, met een prachtig uitzicht en een heerlijke buiten-openhaard, genoten van elkaar. Het was een bijzondere avond waar ik nog met heel veel dankbaarheid op terugkijk. Patriesz die een prachtige privé-voorstelling gaf en later op de avond nog een prachtig lied bij de buiten-openhaard zong. Rudolf die ons op zijn gitaar begeleidde bij het zingen van liedjes uit de sixties. Het was onwijs gezellig.



Dan was er nog mijn schilderavontuur. Ik heb ontdekt dat ik schilderen ontzettend leuk vind. Ik heb gelijk een reuze groot doek geschilderd (van 1 meter bij 1.20). Om zeker te weten dat dit (zie foto) geen toevalstreffer is, heb ik besloten om meer te gaan schilderen. Dick heeft een nieuw doek voor mij besteld. Je weet het nooit, misschien komt er nog eens een expositie (ik doe overigens niet aan vriendenprijsjes, dat jullie dat weten....).


Ik ben nog bij de Karavaan geweest. Voorstelling Nachtoogst. Helaas was het herfstweer dus werden wij in een schuur geprakt. Het was eigenlijk een buitenvoorstelling. Conclusie Anja: “Ik vond het niks!” Het gezelschap was gezellig, eten was heerlijk, jammer dat we naar die voorstelling moesten.

Binnenkort laat ik weer iets van mij horen.

Liefs, Anja

2 opmerkingen:

  1. Hoi lieve An,
    Fijn om, net voor het slapen gaan, nog even iets te kunnen lezen op je blog. Ben blij voor je dat het vandaag ietsje beter is gegaan. Ik hoop voor je dat dit het begin is van een stijgende lijn die zich voortzet en duim daar hard voor.
    By the way, jammer dat je niet aan vriendenprijsjes doet. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het schilderij geen toevalstreffer is. Waarschijnlijk gaat er nog een run komen op
    " echte meesters".
    Liefs Moon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi lieve Anja!

    Ik ben weer terug van een weekje Zeeland, waar ik lekker op de camping heb gestaan en van het mooie weer heb genoten. Nu de herfst weer terug is, ben ik er ook weer (misschien maar even) en ga ik andere leuke dingen doen! Ik wilde je vertellen dat ik gister een kaarsje voor jou, mezelf en anderen heb gebrand in een kerkje in Sluis....

    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen