donderdag 9 juni 2011

Donderdag 9 juni 2011

Dag allemaal

Daar ben ik weer. Heb het gevoel dat ik een paar dagen ondergronds ben geweest. Heb me behoorlijk ziek gevoeld. Mijn lichaam protesteert heftig tegen al die chemische troep die ik moet slikken. Wat kan een mens zich dan ziek voelen, ben mijn bed niet uit geweest. En de gedachte aan eten en / of drinken deed mij spontaan weer boven een teiltje belanden. Heb de chemo twee dagen moeten onderbreken omdat mijn lichaam zich moest herstellen. Via de hot-line met het ziekenhuis krijg ik steeds weer nieuwe medicijnen om de bijwerkingen van de chemo tegen te gaan. Ben een wandelende medicijnkast. Maar hoeraaa!!!! Vandaag mag ik weer aan de chemo. En nog niet overgegeven. Het gaat dus goed  (... ;-) ...). En je wordt er slank van ...

De terugval viel me zwaar omdat ik een aantal dagen klachtenvrij was, voelde me goed. Zo goed dat ik direct doorschoot in het maken van plannen maken vakantie / naar concerten / en weer iets met werk ... Ik had het nog niet bedacht of ik werd weer ziek. Is vast een teken. Dus alle afspraken en plannen maak ik weer onder voorbehoud. En alles wat ik zelf wil doen nog maar even vooruitschuiven. Zo ziet mijn tuin er weer uit om door een ringetje te halen; heeft Bert dat in een handomdraai gedaan ...

En vandaag kreeg ik zomaar weer een hand en voet massage van mijn vriendin Marieke. Beter dan medicijnen haalt zij de bijwerkingen in mijn handen en voeten weg (brandend, schrijnend gevoel). En mijn maaltijden; nog steeds iedere avond een persoonlijke kok die naar wens een menu samenstelt en bereidt. Wie heeft dat nu???? Count your blessings, en dat doe ik..

Op dit moment zit ik voor de tv en kijk naar de beklimming van Alpe d’Huez ; de dAlpe dHuZes. Sjaak, zijn broer Hans en schoonzus Ellen hebben deze berg gisteren bedwongen. Vandaag beklimt zijn broer Sam de berg 5 keer!!!!!! Wat een topprestatie, he? Helden vind ik het. Sjaak belde gisteren toen hij de top behaalde; het is bijzonder te weten dat er boven op die hoge alp ook een kaarsje voor mij brandt. Bedankt en xxxx!

Er zijn veel mensen die mij schrijven en waarvoor ik geen energie heb om ze terug te schrijven. Voel ik me schuldig over. Ik denk aan mijn broer Gerard , Janine,  en nog meer mensen. Weet dat ik aan jullie denk, dat ik jullie niet vergeet maar dat het me ontbreekt aan de puf om er goed voor te zitten om te schrijven. Het komt, beloofd.

Ik wil zo nog even naar AH, dus ik laat het voor nu hierbij. Dank voor jullie medeleven en lieve post,

tot later, Anja

4 opmerkingen:

  1. Hoi lieve An,
    Wat ben ik blij voor je dat er weer enige vooruitgang is en dat de massage opnieuw geholpen heeft. Wat mooi en ontroerend dat op die hoge alp ook een kaarsje voor jou brandt. Dat is niet de eerste de beste plek An en dat juist op die plek een kaarsje voor jou brandt maakt wederom duidelijk hoe bijzonder je bent.

    Ik ga zo nog even mijn western outfit voor morgenavond checken, dan kan ik me morgenavond in het western gedruis storten. Ben benieuwd hoe het zal bevallen. Je hoort het nog van me.
    Welterusten en sleep well.
    Liefs van Moon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Anja,

    Ook ik lees mee op jouw blog.... Wat een fantastisch middel om al die mensen die met jou mee leven van afstand op de hoogte te houden over hoe het met jou gaat. Ik vind het in ieder geval heel fijn om weten hoe het met jou gaat.

    Wat ontzettend balen dat je je weer zo ziek ging voelen, net nadat je aan aantal dagen klachtenvrij was. Ik kan me zo goed voorstellen dat je dan direct weer begint met allerlei leuke plannen te maken. Ik hoop voor je dat er zeer binnenkort weer gelegenheid is om wat van je plannen uit te voeren! :)

    Joost, Tom en ik vertrekken bijna op vakantie naar Italië! Mijn zus, zwager en nichtje (5 maanden ouder dan Tom) zijn de tweede week in dezelfde plaats, dus dat is wel erg gezellig, denk ik.

    Nou meid heel veel sterkte met die stomme chemo en ik blijf met je meeleven/-lezen ;)

    Veel liefs,
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Anja,
    Het is stil op de blog. Ik hoop dat je je beter voelt en geen tijd hebt om te schrijven.
    Ik ben bezig met mijn column voor aankomende zaterdag, dus sta in de schrijversmodus. Heb je de Appie-app al gedownload, ideaal! Houdt je boodschappenlijstje bij én sorteert het lijstje zo dat het in volgorde staat van je looproute in jouw supermarkt. Briljant toch!
    Joop is zindelijk en schreeuwde dat vanochtend door de telefoon naar papa die op Pinkpop zat en zijn telefoon op speaker had gezet. Zie je het voor je, allemaal van die katerige vermoeide mensen in van die zweterige stinktentjes en dat je dan om 9 uur wakker wordt van een jongenstemmetje dat schreeuwt:'ikke poept op wc, ikke twee stickers!'. Ik hoop zo dat je je wat beter voelt. Hopelijk tot snel, (Marokkaans eten!).
    X Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Anja

    Even laten weten dat ik vaak aan je moet denken. Zal vanavond weer kaarsjes voor jouw en Roel branden.
    Een dikke kus van ons.
    Trudie en Jan.

    BeantwoordenVerwijderen