dinsdag 21 juni 2011

Dinsdag 21 juni 2011

Start van de tweede kuur. Niet echt fijn. Maar gelukkig vanmorgen opgewacht en vergezeld door Roel en Marjolein. Infuus inzetten haat ik, erg pijnlijk en ook daarna. Al dat chemische spul wordt door mijn ader niet goed verdragen. Maar ach. Ik mocht Marjolein knijpen (in d’r hand) en dat hielp. De dag verder was best gezellig. Aandacht is altijd fijn maar helemaal als het afleidt van alle slangen aan mijn lijf. En na veel en fijne aandacht van Marjolein was daar Annet, en later Sjaak. 

En zomaar, ‘mijn’ gitarist was er weer. Die er de vorige keer ook was. Ik hoopte dat al maar begreep van de verpleging dat hij er niet zou zijn. Maar toch, ook verpleegkundigen kunnen ernaast zitten. Volgende keer reserveer ik het bed naast me, speciaal voor Cock. Dinsdag is ook zijn ‘chemo-dag’. En voor de volgers van mijn blog: hij haalt de herfst. Da’s alweer verder dan augustus. Ook al weet hij niet zo goed hoe zijn tijd in te vullen, ik vind het fijn dat hij er langer is. Zijn kijk op de dingen, afscheid etc, helpt me.

Tijdens zo’n dag creëer je toch een soort jargon met mede-patiënten (wat heb jij; hoeveelste chemo is dit; is dat een pruik, goh, dat zou je ook niet zeggen;, heb jij ook bijwerkingen, nou-hou-op-en schei-uit etc). Deze keer leuke mensen d.w.z. spraakzame mensen. En om 15.00u was ik al klaar. Thuis bezorgd door Wies. De bijwerkingen zijn alweer begonnen; ik typ met handschoenen aan. Mijn handen (-palmen) en voetzolen staan in brand. Redelijk gehandicapt daardoor; de wijkverpleging is weer ingeschakeld. Typen gaat ook niet echt fijn, dus voor nu stop ik ermee,

groetjes Anja


Groet uit het MCA

Groet uit het MCA


4 opmerkingen:

  1. Dag Anja,

    Vond het fijn om je weer te zien en te spreken.
    Ik knap er wel van op.
    Tof dat je over drie weken het bed naast je voor mij reserveert.
    Veel sterkte aankomende weken en als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik het wel.

    Groet, Cock

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi An,

    Wat fijn om te kunnen lezen hoe deze dag je vergaan is. Ik was heel benieuwd. Mooi om te lezen dat je met en door veel fijne aandacht van de mensen om je heen, afleiding hebt kunnen vinden Je blijft trouwens een fotogenieke dame hoor.
    Liefs en tot morgen,
    Moon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anja, ik heb je schilderij bewonderd.Sjaak heeft hem me toe gemaild Wat een leuk abstract schilderij is het geworden. Weer een verborgen talent ontdekt. En wat fijn om te doen hè?
    Ik hoor dat je nu weer best oké bent en dat je allemaal leuke dingen aan het doen bent. Houden zo.
    xxx Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoii lieve Anja!

    Alles goed daar? Ik hoop het! Heb eigenlijk niet een heel lang verhaal, maar ik wilde je vooral even een digitale knuffel geven! :)

    Veel liefs vanuit een helemaal niet zo donker Afrika,
    xxxx!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen